Äntligen är min Ränder på längdentröja (eller striber på langssweater) klar!!

 
Jag måste säga att detta har varit en lite kämpig och enformig stickning. Men det va definitivt värt det nu när den är färdig.
 
 
Den är stickat i en tråd Filcona Arwetta classic och en tråd silk mohair. Det blir ju så himla gosigt med en tråd mohair också, men jag har stickat så många tröjor med samma teknik, och börjar tycka att det är lite trist att alltid behöva köpa dubbelt så mycket garn. Just nu stickar jag på ännu ett projekt med dubbel tråd…men, men. Vi får se vad det blir efter att DET projektet är klart.
 

Jag hade egentligen tänkt min en varmare nyans av beige, som ett soldränkt havrefält. Jag letade och letade men hittade inte riktigt rätt nyans, så till slut fick jag nöja mig med denna lite kallare beige. Men nu tycker jag jättemycket om den. Det tar bara ett tag för mig att ställa om och vänja mig vid att "nu kommer den bli så här istället".

 
Den här tröjan är designad av Petite knit och jag använde det rekommenderade garnet. Av någon anledning hade jag svårt att få resåren i den här tröjan jämn, och jag fick dra år vissa maskor som blev lösa, och försöka sticka så löst som möjligt på andra ställen där det blev för hårt. Det var med andra ord lite kämpigt. Men som tur var så lyckades jag i alla fall få till en helt okej resår till slut, och nu är jag super nöjd.
 
 
Detta kommer helt klart bli en höstfavorit!
knittedfashion, knitter, knittersoftheworld, nordicknitter, petiteknit, ränderpålängdentröja, sticka, striberpålangssweater,

1 kommentarer

Linnéa

04 Nov 2021 16:19

Men gud vad fin!! Förstår att det var seg stickning, men resultatet är ju helt klar värt det.

Svar: Ja, resår är ju inte det soligaste at sticka...Men skönt att bli så nöjd till slut.
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej