Mönster: Wisby mittens av Kammebornia
Garn: Lettlopi
 

Äntligen har jag ett par Wisbyvantar!

 
Jag har gått och längtat efter dom här så länge nu, och äntligen fick jag tummen ur och införskaffade lite lettlopi garn och stickade mig ett par.

Det var inte lätt att välja färger, men jag landade till slut i de här naturliga och jordnära gå nyanserna.

 

Jag är alltid lite rädd för flerfärgsstickning. Rädd för att det ska bli ojämnt. Rädd för att det ska bli bubbligt eller att vantarna ska bli olika stora.

Men förra vintern stickade jag två par julvantar och det gick ju ändå ganska bra. Och denna gång blev det faktiskt riktigt bra! Det kanske inte är så svårt ändå? Eller så har jag helt enkelt bara övar tillräckligt nu. 

 
Kanske kommer jag våga mig på en flerfärgsstickad tröja nästa gång? Drömmer ju om en Riddari, men får ju beslutsångest bara av att tänka på vilka färger jag ska ha!
 
kammebornia, mittens, nordicknitter, vantar, visbyvanten, wisbymittens, wisbyvanten,

1 kommentarer

Linnéa

23 Feb 2022 09:29

Så fina! Förstår att det inte vara lätt att välja färger, lettlopi finns i så många underbara färger. Tycker att du valde en fin kombo.

Jag tycker att mina flerfärgsstickade alster blir jämnare för varje nytt mönster jag stickar efter. Så jag tycker absolut att du inte skall vara rädd för det :)

Svar: Ja, det finns vekligen så många härliga nyanser!!Det är väl så! Övning ger färdighet! ^^
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej