Julafton!!
 
Äntligen är den här! Den där dagen som man längtar till, som man har så höga förväntningar på och som aldrig brukar komma snabbt nog. Men nu är den alltså här.
 
 
När jag var liten kändes julen verkligen magisk, spännande och något man längtade till hela året. Men allt eftersom åren har gått så har jag blivit ganska besviken på julafton. Själva julaftonen brukar vara så full av förväntningar som den sen inte kan leva upp till. Det blir aldrig så mysigt som jag föreställer mig, Kalle anka är inte så roligt, jag är inte så glad som jag önskar. Jag kan bli ganska melankolisk på julafton. På något sätt tror jag det har med åldern att göra, att julen aldrig blir så där speciell som den var när man var liten. MEN det är okej!!
 
 
Man blir äldre, och julens fokus flyttar från önskelistor och paket till stress och ett desperat sökande efter julstämning. 
 
 
Nu för tiden så längtar jag mer till själva december. Vägen fram mot julafton. De senaste åren har jag försökt att sänka mina förväntningar och ta det som det kommer, och det har faktiskt fungerat bra, Jag försöker att inte stressa, inte sätta upp för höga mål på dekorationer, julklappar och mat. Man får göra så gott man kan helt enkelt. 
 
 
 
Jag försöker bara njuta av att vara lite ledig, få äta god mat och spendera kvalitets tid med nära och kära! Hoppas att ni också kan njuta av vila i jul!
 
God jul!
christmas, jul, julafton,

Kommentera

Publiceras ej