Då var det dags för att ta en titt på årets sista månadsupplägg i min Bullet journal. 
December blir så klart röd och grön, men en touch av gul och grå.
 
 
Denna gång testade jag en ny typ utav månadsöversikt, och även ny design på min habbit tracker och mood tracker
 
 
Tidigare har jag haft en liten humörstabell för varje vecka, men nu har jag sammanställt en stor för hela månaden och med lite bredare känslospektrum. Det blir också rätt stiligt att fylla i rutorna med linjer istället för med en färg. 
 
 
Så här kan en fullt ifylld vecka se ut. Fullt med anteckningar, aktiviteter och utgifter. 
 
 
 
 
Till sist har jag förberätt för en liten julklapps lista där jag tänkte skirva upp vad jag får i julklapp. Jag tror det kan vara lite kul att spara så jag kan gå tillbaka och läsa och minnas julen 2017. Jag har ju också gjort en lista där jag planerat va jag själv ska ge bort till andra i jul. Men det kan jag ju inte visa upp här. För riskabelt! Hehe!
 
 
Sen är det alltså dags att påbörja ett helt nytt Bullet journal år! Det ska bli super spännande att se hur det kommer se ut. Kanske redan borde börja planera inför det? Jag måste ju göra ett helt årsuppslag. Kul ska det i alla fall bli!
bulletjournal, bulletjournaling, christmas, jul, kalender, planera, skapa,

2 kommentarer

Anna

17 Dec 2017 20:58

Vad fin din BJ är!
Köpte mig en bok igår, kanske inte lämpligaste till just detta men ville bara prova. Kanske lika bra att börja fixa hur januari ska se ut osv? :D Första jag gör, ska bli så kul! Brukar du skriva nya mål med året oså? :D
kram, anna

Svar: Tack så jätte mycket, Anna! Och vad roligt att du vill testa Bullet journal! Ja, nu är det dags att börja planera inför 2018. Åh, vad kul att påbörja en helt ny bok med ett helt nytt år! Ja, jag brukar Eller brukar och brukar..jag började ju själv i somras, så har aldrig påbörjat ett nytt år så här) göra ett års-upplägg med alla månader, och sen olika listor med personliga mål, vilka födelsedagar som ska firas, en ny boklista mm. Och sen kommer januari. Jag kommer nog göra ett nytt inlägg om hur min uppstart för 2018 ser ut, om du vill kolla in det senare i mellandagarna för lite inspiration.
Kram Sofie
Sofie Mortensen

Lea

19 Dec 2017 16:02

Åh, vad fint! Juligt! Kanske ett kul nyårslöfte till en själv att börja med bujo? :)

Svar: Ja, men visst! Det är väl ett perfekt nystart på 2018. att lova sig själv att börja med en ny kul hobby! Det tycker jag du ska testa!
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej