Nu börjar det närma sig vinter och jul. Den där mörkaste och kallaste tiden på året. Även om det blir härligt med jul, så är jag ganska splittrad inför vintern. Jag älskar snö! Men nu för tiden, och speciellt här i Göteborg så blir det så sällan snö, och om det kommer något så blir det mest blask ändå.

 
Det är mysigt med mörkret för då kan en tända ljus och mysa inomhus. Men samtidigt så blir jag sååå trött av att det är mörkt så mycket. Det är mörkt när en går upp, och mörkt när en kommer hem. Och min kropp verkar tro att om det är svart ute så är det natt och dags att sova. Jag orkar nästan aldrig göra någonting av mina eftermiddagar. Det känns som att dagen redan är över eftersom det är mörkt ute.
 
 
En annan sak som är mysigt med vintern är att en äntligen kan ta på sig alla sina fina stickade koftor, halsdukar, handledsvärmare, sockor, vantar och mössor (eller i mitt fall, basker). Det är ju så skönt att få krypa in i en riktigt stor, varm stickad kofta eller filt, men en kopp te i soffan.
 
 
 
Alla gosiga koftor mm. Finns det nog inget negativt att säga om.
 
 
Men det känns tråkigt att jag blir så påverkad av mörkret. För det finns ju sååå mycket som jag vill göra och hitta på, men jag orka bara  inte. Jag måste bara försöka fokusera på de mysiga sakerna. Adventstiden är ju det bästa på hela vintern, så det kommer i alla fall bli mysigt.
 
 
 Även om det innebär extra mycket stress och arbete på jobbet. Men det får jag lämna där. När jag går hem ska jag inte ha någon julstress. Bara jul-mys! 
advent, höst, mörkt, vardagslyx, vinter, årstid,

Kommentera

Publiceras ej