I sommar så jag och Ronja varit i Budapest. Det  var såååå varmt, så fint och så härftigt. Framför allt har de väldigt vacker arkitektur i Budapest, så jag tänkte visa lite av alla de slott (!)som vi besökte.
 
Just det här slottet minns jag inte namnet på, men det låg intill hjältarnas torg. Det är nog det vackraste jag någonsin har sett.
 
 
 
Jag blev helt förälskad i den här delen av slottet med gråblå färg, fönstren och grönskan.
 
 
 
 
 
Alltså, vilket sagoslott va?
 
 
Vi besökte också Budapset castle som bjöd på fab utsikt!
 
 
 
 
 
Budapest catle ledde sen vidare mot en annan slottsbyggnad som kallas Fiskarbastionen.
 
 
Det får mig att tänka lite på slottet i Den lilla sjöljungfrun med sina snirklande, snurrande trappor och spetsiga torn.
 
 
 
 
 
Till slut kom vi ända upp i det högsta tornet.
 
 
 
Här ifrån hade vi utsikt öven en annan berömd och vacker byggnad i Budapest, parmamentet.
 
 
En kväll åkte vi en båttur och fick se parlamentshuset på nära håll under nattetid. Så häftigt!
 
 
 
Perfekt sätt att avsluta en dag i Budapest! 
 
budapest, resa, semester, sommar, travel,

Kommentera

Publiceras ej