Nu är sybingo-sommaren över. Det har varit kul, inspirerande och mysigt. Men jag är lite besviken över att jag inte hunnit med mer. Det var ju så mycket som jag ville göra! Men antar att en inte ska ha för höga kram på sig själv, och jag har haft så mycket annat skoj för mig och inte varit hemma så mycket, att jag helt enkelt inte har hunnit.

Så tid har varit min motståndare i sommar, men också det faktum att jag inte syr så mycket. Och det heter ju faktiskt Sybingo.

Men med tanke på det har jag ändå lyckats kryssa på ganska bra i alla fall!

Här är de rutor jag kunnat kryssa för under sommaren:

 

 
Mitt Ufo (unfinished object)-projekt är den här klänningen som jag haft sååå länge men aldrig använder, och jag har tänkt sååå länge att jag ska testa att korta av den och se om jag kanske kommer använda den då? Och nu tog jag äntligen tag i det!
 
 
 
Här fick jag också tillfälle att sy i trikå och kryssa av den rutan också.
 
 

♦Slutför ett UFO

♦Sy något i trikå

♦Sy om ett plagg

 

 

Några fler rutor kunde bockas av med något som jag faktiskt sytt; nämligen de här menspåsarna. De är sydda i återanvänt, mönstrat tyg från en ärm på an gammal blus, och från spilltyg från ett multiplagg jag sytt. Banden är också återbrukade. De är sådana band som sitter på kläder för att en ska kunna hänga upp dem på galgar, men som i alla fall jag alltid klipper bort.

 

♦Skapa i material som blivit över

♦Gör en tygpåse

♦Skapa något mönstrat

♦Återbruka något

♦Skapa efter eget mönster

 

Jag har äntligen sytt på alla knappar som lossnat på den här klänningen.

 
 

♦Sy i en knapp

 

Nätkassen virkade jag i bomullsgarn dels efter färdigt mönster, men virkade sen en till efter eget "hittepå" för att få den lite större. Den skapades i solen.

 

♦Skapa i garn

♦Skapa efter eget mönster

♦Skapa av ett färdigt mönster

♦Skapa i solen

♦Tagga #sybingo på Instagram

 

Plagget inför hösten som jag skapat är den här Lössjalen. Den har jag också tickat mycket på i solen.

 

♦Skapa ett plagg

♦Skapa något inför hösten

♦Skapa i garn

♦Skapa av ett färdigt mönster

♦Skapa i solen

 

Under sommaren var jag bland annat hemma i Norrköping och hälsade på. Då hade jag och mamma skaparjunta/syjunta nästan varje kväll tills solen gick ner och det blev för mörkt att sitta ute.

 
 

♦Skapa i solen

♦Delta i skaparjunta

 

Jag fick bara ihop till en hel rad och några rader med fyra rutor. De som jag hade tänkt att skulle hinna med att kryssa för är också

♦Brodera något

♦Gör en ficka

♦Skapa något till hemmet

♦Skapa till någon annan

 

 

Men jag tänker att jag ju kan fortsätta att kryssa rutor även om brickan är inlämnad. För det är väl det det handlar om? Att fortsätta skapa, att inspirera och att ta tag i det där suget och faktiskt plocka upp materialet och skapa något? Jag har i alla fall många fler rutor jag vill kryssa för och fler projekt att dra igång.

Tack för denna sy-sommar! Och tack till Fredrika och Josefine som skapat Sybingon och Sew it yourself.

DIY, handarbete, hantverk, sewityourself, skapa, sybingo18, sypeppen,

1 kommentarer

bylijo.se

02 Sep 2018 09:39

Fina saker du gjort. Speciellt lövsjalen tycker jag om. Jag har gjort flera sådana och den är så kul att sticka.

Svar: Ja, vad kul! Tror jag behöver sticka någonting emellan, innan ger mig på den igen! ^^
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej