Jo, jag håller på med en sjalen, som stickas i ett slags löv-mönster.
 
 
För att matcha mönstrets tema av skog och natur så valde jag att sticka sjalen i en grönt nyans. 
 
 
Jag stickar med ett tunt, naturullgarn från Isager. 
 
 
Gillar verkligen det här mönstret som växer fram. Jag tycker det blir jättefint! Men det är lite trisst att alltid behöva sitta med mönstret och hela tiden dubbellkolla och räkna maskor.
 
 
Men jag tror att jag börjar kunna mönstren i de olika raderna hyffsat nu, efter att jag har tittat på dem en gång. Jag börjar känna igen dem nu så då går det lite snabare att sticka. 
 
 
Det kommer nog bli en perfekt sjal för de lite svalare sensommarkvällarna. 
handarbete, hantverk, knitt, knitter, knitting, knittinglove, sjal, sticka, stickglädje,

3 kommentarer

Anki

09 Jun 2018 10:45

Känner igen det där med att de e lite tråkigt att sitta med näsan i mönstret hela tiden! Men det blir fint så det är värt det i slutändan. Väldigt fint mönster och färg på garnet som du valt!

Svar: Ja, det är ju värt det i slutändan. Kan också vara lite skönt att koppla bort allt annat och bara koncentrera sig på en sak. Inte så ofta det händer nu för tiden annars. Tack så mycket! :)
Sofie Mortensen

Linnéa

09 Jun 2018 19:55

Vilket underbart mönster! Håller med om att det är supertråkigt att räkna maskor och sitta med ett mönster hela tiden. Men efter ett tag brukar i alla fall jag lära mig mönstret om det repeteras tillräckligt ofta, så jag tror nog att du kommer lära dig ditt mönster utantill till slut ;)

Svar: Ja, jag tror jag börjar känna igen mig nu, så behöver inte titta så noga HELA tiden! ;)
Sofie Mortensen

Grahnslöjd

10 Jun 2018 06:26

Åh, denna blir supersnygg, wooow!!:)

Svar: Men tack så mycket! :D
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej