Min virk-inspiration har ännu inte sinat. Nästa på listan att skapas var dessa små skålar.
 
 
 
Sådana där som är bra att ha till lite allt möjligt. Smått och gott! Och de är väldigt enkla att göra. Det här har varit mitt "sitta framför tv-projekt", eftersom det nästan har gått av sig självt. 

Men ibland är det ju faktiskt vara så att det enkla är det bästa (men inte alltid), och jag tycker faktiskt att dessa blev väldigt gulliga. En kul, enkel men personlig inredningsdetalj!

Originalmönster kommer från Lätt att Virka av Sara Sinaguglia, men jag har hittat på och schysterat lite vart efter som.

 
 
Jag har två skålar invid min spegel som är fyllda med tofsar och läppstift.
 
 
Sen blev det lite fin förvaring till badrumsskåpet.
 

Ett roligt, enkelt virk-projekt.

handarbete, hantverk, inredning, inspiration, sewityourself, sypeppen, virka, virkglädje,

1 kommentarer

Josefine Folkesson

29 Jun 2018 22:44

Jag blir så inspirerad av det du virkar! De här var ju supergulliga :)

Svar: Men tack så jättemycket! :D Vad glad jag blir!
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej