Nu är det inte långt kvar!

Ni som har kikat in på min instagram har nog sett hur jag har stickat på det här projektet och hur koftan sakta men säkert har växt fram.

 
Det här är den tredje koftan jag stickar, och det är ett mönster av The Weststrands sisters. Den heter Renfana, stickas nerifrån och upp och som ni ser, bygger på ett mönster av muschar.
 
 
Jag har haft lite problem med att tajta till maskorna kring muscharna på de första varven där jag har stickat rundstickning.

Jag har repar upp allt två gånger för att det blev för stora hål kring muscharna, men sen sa jag till mig själv att "nu får det duga!", och när fram och bakstyckena delade upp sig blev det lättare att få till snygga, jämna muschar utan några håligheter runt om. Men det är fortfarande lite ojämnt längs de första varven. Jag hoppas att det jämnar till sig lite under blockningen. Hoppas!

 
 
Nu är det bara ena ärmen och halslinningen kvar! Och att fösta alla trådar då…yey!

Ärmar är ju lite tradiga att sticka, det går bara runt, runt. Men det är ju ganska bra att pyssla med framför tv:n eller på ett café, och just nu är jag tyvärr hemma och är sjuk, så det kan ju faktiskt vara ett bra tillfälle att slutföra Renfana.

 
alpacka, handarbete, hantverk, kofta, renfana, sticka, stickare, stickglädje, tröja,

2 kommentarer

Alicia Sivert

06 Apr 2019 10:06

Åh vad fin den blir! Vilken glädje att snart vara klar. Hoppas sista varven går kvickt och att du blir frisk lika snabbt!

Svar: Ja! Nu kan jag se mållinjen närma sig! Så nu är det dags att börja fundera på nästa projekt! ^^
Sofie Mortensen

Linnéa

07 Apr 2019 10:56

Alltså vad fin den blir i den färgen! Hoppas att det inte blir för varmt ute för att använda den när den väl är klar 😌

Svar: Haha! Ja, risken finns väl att den kommer få ligga några månader till vädret börjar bli lite kallare igen. Men jag borde ju hinna använda den lite nu under våren innan det blir för varmt! :)
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej