Det har inte varit så produktiva sommarveckor än så länge. Mest har de bestått av böcker, te, sol och bad. Precis som det ska vara!

Men en sak har jag faktiskt gjort! Jag har sytt mig en ny necessär!

 
Den här är sydd av stuvbitar från tyget jag håller på och syr en kjol av. Dragkedjan hittade jag i en låda här hemma, och jag tycker det blev riktigt snyggt med ett blixtlås i en sån kontrastfärg! 
 
 
 
Fodret är också spill från tidigare, med mycket mönster och färg. Det här är ett så himla bra projekt för just stuvbitar!

Visst är det kul att blanda färger och mönster? Det blir som en överraskning när en öppnar necessären!

 
Jag har tidigare virkat en necessär och fodrat med samma fodertyg som i denna, men jag kände att jag behövde en lite större necessär nu, så att jag får med mig allt jag behöver när jag reser iväg.

En vill ju resa med stil!

 
 
Nu kan jag kryssa för några rutor till i Sybingon.
  • Sy i ett blixtlås
  • Skapa något av en stuvbit
  • (Skapa något inför en resa, igen)
  • (Skapa någotfärgglatt, igen)
 
 
Men nu måste jag lägga på ett kol om jag ska hinna med allt jag planerat att skapa i sommar!
 
necessär, sewityourself, siy, sy, sybingo19, återbruk,

2 kommentarer

Annika

05 Aug 2019 19:29

Så himla snygg! Och ja blev ju super med en röd dragkedja till den. Kul att sy en egen necessär! Min börjar falla sönder så jag kanske också borde ta mig att sy en. Men är inte så duktig på symaskin så vet inte om jag skulle fixa det!

Svar: Åh, tack så mycket! Jag är inte heller så trygg med symaskinen. Men det va ändå inte såå svårt! Finns massor med guider på nätet om hur en kan göra olika modeller. Sen måste det kanske inte bli perfekt heller? ^^ Skönt också med ett litet projekt som en kan göra på en dag!
Sofie Mortensen

Linnéa

06 Aug 2019 18:29

Så snygg! Jag gillar verkligen kontraster och tycker verkligen att det röda mot det gröna :)

Svar: Taack! <3 Ja, jag tänker att man alltid blir glad av lite extra färg!
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej