För några veckor sen var jag och hälsade på i Norrköping. Där åkte vi till Ekenäs slott och besökte årets första julmarknad! Jag hade aldrig varit på Ekenäs förut, men det var ju super fint! Så klart! Det är ju ett slott?! Fast vi gick inte in i själva slottet då det kostade extra, men väldigt fin miljö.
 
 
 
 
Tyvärr så var det ganska tråkigt väder, grått och små-regnigt, men annars var det väldigt mysigt, och det finns ju alltid massa fint hantverk att titta på, och mat att smaka på.
 
 
 
 
 
 
 
Jag fick med mig några saker hem ifrån marknaden och slottet.
 
 
 
 

Jag köpte ett fint ljus (tror det var handstöpt) som ska få lysa upp här hemma i jul.

 
 
 
Den här muggen kunde jag bara inte motstå! Alltså, hur fin är den inte? Den är gjord av Annika Carell, och hon hade mycket fint!

 Jag kunde inte glömma den här muggen, så var tvungen att gå tillbaka för att köpa. Men när jag kom tillbaka var den en annan tjej som höll i den här koppen och jag hoppades att hon skulle lägga tillbaka den… och efter en lång stund gjorde hon det! Vilken tur!

Det fick bli min julklapp till mig själv.

 
Kolla vad gulligt med små tassavtryck på? Jag har druckit mycket te ur den sen jag fick hem den. En perfekt te-kopp.
 
 
Efter julmarknaden åkte vi förbi en loppis och där hittade jag dessa. Jag har redan några koppas i gult glas, men nu har jag alltså gröna också. Ganska fräcka va? 
 
 
Vi får se om det blir någon mer julmarknad för mig i år. Det är ju så himla mysigt och stämingsfullt. Brukar ni gå på julmarknad? Vilka?
 

6 kommentarer

Annika

04 Dec 2019 18:41

Alltså ja muggen är fantastisk! Vilken himla tur du gick tillbaka och köpte den, förstår känslan den ger! Hade också köpt!

Svar: Jaaa!! Sån tur!! Det var nära ögat att någon annan snappade med sig den hem!
Sofie Mortensen

Lisa

05 Dec 2019 10:00

Vad roligt att gå på julmarknad och vilket fint slott :)

Svar: Ja, det är så mysigt där! Julmarknad är ju alltid trevligt, men lite extra mysigt med slott också!
Sofie Mortensen

Evelyn

07 Dec 2019 15:09

Det var väldigt mysigt på Ekenäs slott. Trevligt att gå med dig och Simon! 💜 Jag har också varit på Waldorfskolan julbasar i Norrköping!

Svar: Ja, så mysigt! åh! Det var länge sen jag var på den!
Sofie Mortensen

Linnéa

09 Dec 2019 10:56

Muggen är ju bara för så söt 😍 Förstår verkligen varför du gick tillbaka för den!

Svar: Ja, kunde inte låta bli! <3 Använder den jättemycket, så det var ett värt köp!
Sofie Mortensen

Cecilia N

21 Dec 2019 18:17

Fantastiskt fin kopp!

Det var flera år sen jag var på julmarknad. Då på den på Wisby Strand.
Där spanade jag på en jacka i valkad ull som var för dyr för mig just då. Sen när jag fick pengar hittade jag inte åt företaget.

Så jag är glad för din skull att du slapp det problemet.

Svar: Nej, vad tråkigt!! Ja, det är ju sånt som kan vara lite lurigt på marknader med hantverk. Det kan ju vara ganska höga priser (vilket jag förstår), men det är svårt att få tag på någon annan stans. Men julmarknad i Visby låter ju väldigt mysigt.
Sofie Mortensen

Cecilia N

23 Dec 2019 15:10

Ja jag har inget problem med att de tar betalt för det de säljer. Det SKA de göra. (Bannar små tanter som stickar framför tv:n och därför säljer sockor för mer eller mindre garnpriset.)
Problemet var min ekonomi just då.

Svar: Precis! Man får bara vänta tills ekonomin kommer ikapp! ^^
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej