Ännu en virkad nätkasse!

Jag gjorde en nätkasse i samband med förra årets Sybingo också och nu blev det alltså ytterligare en. 

Den här gången har jag gjort en större, fast botten och jag har också använt mig av flera färger.

 
 
Garnet jag använt är ett bomullsgarn som jag har haft liggandes i högen här hemma ganska länge.

Det va kul att rota igenom stashen och se vilka färger som skulle passa ihop, och jag tycker det blev en härligt färgglad kasse!

 

Tanken är att kunna använda den som väska när jag ska på utflykt, eller till stranden under sommaren. Den ser ganska liten ut, men nätkassar expanderar så mycket och det går i mer än vad man tror i dem!

 
Med denna virkade väska så lyckades jag kryssa i en hel del rutor på Sybingon!
  •  Skapa en väska
  •  Skapa av garn
  •  Använd material från stashen
  •  Sticka eller virka något
  •  Skapa något färgglatt
  •  Skapa något inför en resa
 
 
Några rutor kommer jag nog kunna kryssa för med andra projekt också, men nu är jag på god väg med kryssen på min bricka!
 
 
handarbete, hantverk, nätkasse, sewityourself, siy, skapa, sybingo19, virka, virkglädje,

1 kommentarer

Evelyn

11 Jul 2019 23:39

Bilderna blev ju riktigt bra! Bildkompositionerna... du har öga för sådant! Nu blir jag sugen på att göra en likadan! Ska leta i min ”stash” efter lite bomullsgarn. Kram och tack för senast! 🤗💜

Svar: Ja, men visst blev dem!? Tack för hjälpen! Ja, jag kan skicka länken till mönstret som jag använde! Du har säkert några nystan du kan använda! ^^
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej