Äntligen tillbaka!
 
 
Skolan har tagit mycket tid på sistone, med tenta osv. Men nu är den avklarad och nästa kurs är igång. Men trots mycket annat att göra så har jag i alla fall lyckats sätta undan liiite tid till mitt skapande, och här är min senaste kreation:

En drömfångare!

 
 
Jag har haft några vita, virkade dukar liggande ett tag från dvs. secondhand-rundor, och nu kom de äntligen till användning. 

Vet att jag såg flera som gjorde såna här drömfångare av dukar för några år sedan. Jag hakade aldrig på då men har varit sugen på att göra en egen ett tag nu.

 Jag har dock haft problem med att hitta en bra stomme, eller ring att använda som bas, men för några veckor sedan hittade jag denna av en slump på Sysrerne Gröne. Perfekt ju!

 
 
 

Sen rotade jag runt i mina pyssellådor efter material att knyta som "svansar" och hittade lite rep, band och olika spetsar.

Måste säga att det blev en ganska bra blandning. 

(Den fungerar också som solfångare!)

 
Jag var egentligen inte riktigt säker på om det här med romantiska spetsar riktigt var min stil, men jag älskar verkligen den här drömfångaren!

Den är ändå lite bohemisk, vilket passar in i mitt "retro-bohem" inspirerande hem. 

 
bohemisk, drömfångare, heminredning, inredning, macrame, makrame,

3 kommentarer

Annika

16 Mar 2019 09:33

Jag gillar den också! Superfin!
Har också sett många som har gjort drömfångare så där och har själv funderat på det också men inte kommit till skott!

Perfekt och hitta på systrana grene. Alltså jag älskar den affären och önskar SÅÅ att de kunde öppna en affär här i min stad. Men än så länge får jag nöja mig de 4-5 gångerna om året då jag är i Malmö och springa runt i deras affär haha.

Svar: Ja, jag var alltid tvungen att ta en säng förbi den affären när jag var i Malmö förut, men är sååå glad att de öppnat i närheten nu! Hoppas de kommer till din stad snart också! :)
Sofie Mortensen

Linnéa

07 Apr 2019 10:57

Vilket smart sätt att ta tillvara på gamla dukar 😍

Svar: Eller hur?! Har som sagt sett andra som gjort liknande grejer och tycker det va så himla bra idé!
Sofie Mortensen

Cecilia N

19 May 2019 22:55

Söt drömfångare.

Svar: Tack så mycket! :)
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej