Jag har inte kunnat vara så aktiv på bloggen som jag önskat, och detta på grund av att skolan tar mycket av min tid just nu. Det är många moment som ska avslutas nu sista kursen för terminen.

Tänk att jag snart har läst färdigt mitt grund år i kulturarvsstudier!? Oj, oj vad tiden gå fort!

I höst är det historia som gäller, och jag ser verkligen fram emot det.

 
Men just nu är det lite motigt. Momenten är roliga i sig, men det är inte roligt när det blir stressigt och allt byggs upp och läggs på hög. Så har det känts de senaste veckorna, och nu börjar jag känna av det.

 Jag försöker alltid vara noga med att ge mig själv tid för återhämtning och vila under stressiga perioder. Jag försöker beta av så mycket som möjligt under veckan så att jag ska kunna ha helgen fri. Och helst en dag i veckan helt utan planer och krav.

 Men perioder med extra mycket att göra känns ändå av i kroppen. Jag blir trött och orkar/hinner inte göra sånt som jag egentligen vill göra. Jag halkar efter i min Bullet journal, och har flera roliga kreativa projekt som jag vill göra men inte tar tag i fast jag vill.

Jag kan också bli lite förvirrad och glömsk när jag blir stressad. Idag var en sån dag. Idag var inte min dag helt enkelt.

 
I morse: Neej! Jag har inte någon matlåda!

Men jag lyckades komma iväg tidigt till skolan, så jag hann köpa en sallad till lunchen sen.

Lunchen: Neeej! Jag hade ju ingen matlåda idag!

Åker in till stan och äter innan vår stadsvandrings examination.

Kommer på att: NEEEJ! Jag köpte ju en sallad. Den är kvar på skolan.

Efter avlutad skoldag: Åker tillbaka till skolan och hämtar salladen.

Kommer hem: NEEEEJ! JAG HAR INGEN NYCKEL!

Har glömt nyckeln i gymväskan från igår, och lämnade lägenheten först i morse = låste inte.

 Får åka och möta upp John vid hans jobb och låna hans nyckel. Får lite puss och kram och godis.

 Åker hem för andra gången.Så. Trött.

 

Det var som sagt inte riktigt min dag idag.

 Men efter att ha legat i soffan ett tag och tittat på tecknad film och stickat så kändes det bättre!

 
Så kan det gå ibland! Inte så farligt egentligen, men det kändes i alla fall som ett resultat av den här intensiva perioden jag är inne i just nu.

Allt jag egentligen vill göra är att sticka. För mig är det avkoppling. Så det är vad jag försöker ägna mina kvällar och helger åt. Och så också denna helg!

En behöver alltid tid för återhämtning.

Underskatta aldrig att vila!

Hoppas ni andra har haft en trevlig fredag! 

bohemisk, fredag, inredning, plugga, stress, vardag, återhämtning,

2 kommentarer

Alicia Sivert

18 May 2019 10:06

Ta hand om dig! <3

Svar: Tack, Alicia! Det gör jag! Ta hand om dig, du också! <3
Sofie Mortensen

Linnéa

18 May 2019 16:36

Usch har sådana dagar med och de är verkligen inte roliga :( Men då är det skönt att man har personer runt omkring sig som är extra snälla mot en. Sticka och vila mycket nu, det är bästa receptet mot stress enligt egna erfarenheter :)

Svar: Så sant! Jag känner lika dant! ^^ Det blir en riktig stick-helg!
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej