Det är inte så mycket aktivitet här just nu. Den mesta tiden går till kurslitteratur, föreläsningar och tentor. Men på kvällarna försöker jag i alla fall få lite tid till stickning. Och några projekt börjar faktiskt bli klara! Så snart kommer förhoppningsvis lite mer inlägg.

Jag tänkte visa vad jag har i min stickpåse just nu och vad jag håller på att jobba med om kvällarna. Jag har några olika grejer på gång…

 
De här bitarna ska bli en kofta. Alla delar stickas alltså separat, och sys sen ihop. Nu är jag äntligen på sista ärmen! Inte långt kvar nu…nu kan jag nästan se slutet. Tjoho!!!
 
 
Sen har jag lagt upp ett par vantar, för att ha nåt lite mindre och snabbare projekt också (koftan tar ganska lång tid). Detta är vante nummer två, så dessa bör snart också va klara.
 
 
 
Det här är ett broderi som jag har fått ärva av min mammas väninna. Det är sååå fint mönster! Så himla härligt höst-motiv. Jag har nästan inte hunnit brodera nåt alls på den här, och snart går ju hösten över i vinter…så kan hända att den får vila ett år till.
 
 
 
brodera, broderi, garn, handarbete, hantverk, sticka, stickare, stickglädje,

2 kommentarer

Linnéa

16 Nov 2019 15:52

Förstår precis vad du menar! Kurslitteratur och universitet tar upp sjukt mycket tid. Men det är ju tid att du har lite tid till att sticka i alla fall :) Jag är lite spänd på den gröna koftan, det ser ut som den kommer passa fint i vintermörkret!

Svar: Ja, en får vara glad över det lilla! Jag hoppas den kommer sitta fint! Är så svårt att se/prova när alla delar stickas separat. (känns också som att det tar längre tid..haha!)
Sofie Mortensen

Annika

16 Nov 2019 18:58

Jag är typ i samma sits! Hinner inte med virkning knappt längre, men nu är iaf en tentaperiod över så nu denna vecka har jag kunnat virka lite igen :)

Koftan ser så fin ut, älskar färgen! Ser fram emot o få sen den färdig :)

Svar: Det låter skönt! Hoppas att det gick bra för dig! Känns bara som att man knappt hinner hämta sig innan man går in i en ny tentaperiod! Haha! Ja, jag letade länge efter en sån djup, grön färg. Så jag är också spänd på hur den kommer bli! :)
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej