Men man kan ju inte ha hur mycket som helst i fickorna!

Jag har funderat på vad jag göra av alla kottar, ekollon och kastanjer. Har tidigare gjort en liten "höst-skål" med dvs. saker jag plockat på mig under mina höstpromenader. Men Lovis kunde inte lämna den ifred. Kottar är hennes älsklingsleksak (eller i alla fall en utav dem), så det slutade alltid med att allt hamnade på golvet och under soffan. 

 
Men så kom jag på att jag kunde lägga dem i en glasburk istället! Då kan jag ställa den så att Lovis inte kommer åt den, men man kan ändå se allt fint som den innehåller. Och det blev ju så himla bra!

 Jag plockade ner lite bär och kvistar med fina löv också, de kan man ju bara ta ut sen när de vissnar.

 
Min vän Ellie, hade också samlat lite kastanjer, och hon gjorde en ljuslykta med ett blockljus i en stor glasburk/skål, och la kastanjerna i botten. Det blev också såå fint! Det ville jag också göra, så jag testade att sticka ner ett ljus i min också. Och det gick ju fint!

Det är kanske inte så bandtåligt med kvistar och löv, så man får hålla lite koll. Men fint blev det!

 
 
 
Är det någon mer som brukar plocka kastanjer? Vad gör ni i så fall med era?
DIY, höst, ljuslykta, skapa, skogen,

1 kommentarer

Linnéa

23 Oct 2019 17:43

Så smart! Jag samlar alltid kastanjer, men jag gör aldrig något med dem. Och de gånger jag har lagt fram dem hemma har någon av katterna lekt med dem. Men det kanske går att stoppa dem i en burk då :D

Svar: Ja, det har fungerat bra hittills i alla fall! Man vill ju kunna se och njuta av alla fina kastanjer! Även om det är mysigt att ha en i fickan också! ^^
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej