Sybingon är ju över för den här gången, men jag har inte hunnit blogga om ett av bidragen som jag skickade in.

 Av lite Linne-tyg skapade jag en nåldyna. Ni vet, en sån man kan ha runt handleden så att man inte behöver stäcka sig efter nålar hela tiden. En sån är ju ganska coolt att ha ändå.
 
 
 Det här är ganska ovanliga färger att använda för mig. Jag är inte ett stort fan av rosa, och att sen matcha det med ljusblått är helt utanför vad jag vanligtvis jobbar med.

 Men jag fick lite spilltyg i den här nyansen av mamma, och så såg jag bara de här små blå, broderade blommorna framför mig. Det kan ju faktiskt vara lite roligt att testa något "nytt" för en gångs skull.

 
Jag stadgade upp den i botten med en liten, rund kartong-platta, och som resår använda jag ett avklippt strump-skaft, på en stumpa det gått hål i. Och det fungerade ju bra! Tror säkert att man också kan göra hårsnoddar på det sättet med avklippta strumpor. Kanske värt att testa?
 
 

Jag tycker i alla fall att det blev en gullig nåldyna, och tack vare den kunde jag kryssa i rutan för att

  •  Skapa något i Linne.
handarbete, hantverk, nåldyna, sewityourself, siy, skapa, skaparglädje, sy, sybingo19,

3 kommentarer

Heidi Wollum

08 Sep 2019 12:44

Så himla söt! Samtidigt som den är så himla praktisk!

Svar: Ja, verkligen! Tack så mycket! :D
Sofie Mortensen

Alicia Sivert

11 Sep 2019 08:50

Så trevligt projekt! Jag gillar verkligen den rosa färgen. Jag har en sån där modell som jag sydde för ett antal år sen och som verkligen revolutionerat mitt nålanvändande. Så praktisk att jag ibland glömmer att jag har den på mig och går ut med den kvar på handleden x'D Men jag har tänkt länge att jag skulle vilja sy en ny i annan färg, och får stor inspiration av detta!

Svar: Haha! Ja, en kan ha den som ett vanligt armband nästan! ^^
Sofie Mortensen

Linnéa

17 Sep 2019 17:15

Så smart! Jag har ett par nåldynor, men jag glömmer alltid att plocka fram dem. Men en sådan här kanske man borde ha istället :)

Kommentera

Publiceras ej