Jag har ju stickat några julklappar som jag inte kunnat visa upp tidigare, så jag tänkte att vi kör dom nu istället.

 Först och främst blev det en Novice sweater junior från Petite knit.

 
Det här kornblå garnet kommer från min mormors garnförråd. Det är ett akrylgarn, vilket jag inte brukar sticka i, men av just den här färgen fanns det ganska mycket garn, så jag tog det från början för att sticka något till mig själv. Men efter att ha böjar på en Novice sweater (den vanliga för vuxna) så insåg jag att 1. Det här är inte min färg. Jag kommer inte trivas i den. 2. Garn et kommer förmodligen inte att räcka.
 
 
Men inga problem! Jag gör en barntröja istället. Jag gjorde ju en bebiskofta i somras, men storasyskonet måste ju så klart också ha en stickad tröja. Så fick det bli! Akryl passar ju väldigt bra till barnplagg eftersom det inte kliar och går bra att tvätta i maskin.
 
 

Och hur fin blev den inte? Är så nöjd över att jag kom på att brodera lite senapsgula blommor på. Hur bra som helst!

 Sen blev det två hittepå-stickade halskragar. En perfekt julklapp om jag får säga det själv. Båda klapp-mottagarna använde sina nästan med en gång!

 
Jag fick ganska mycket garn över av det gröna, så kragen kompletterades med ett par matchande halvvantar.
 
 
Där har vi de stickade julklapparna! Jag gav också bort några ljus som jag gjort av gamla ljusstumpar och loppisfyndade skålar med broderade tändsticksaskar till.

 Någon mer som gav bort egentillverkade julklappar i år? Skulle vara så roligt att höra! 

cowl, halskrage, halvvantar, julklappstips, knitter, knittersoftheworld, knitting, knittinginspo, novicesweater, novicesweaterjunior, sticka, stickadeklappar, torgvantar,

1 kommentarer

Linnéa

31 Dec 2020 15:24

Jag är lite smått avundsjuk på alla som lyckas göra en massa hemmagjorda klappar. Jag hann bara göra en fuskolle till svärfar. Fast i år har jag ju haft lite annat för mig ;P

Vart hittade du etiketten i tröjan förresten?

Svar: Ja, precis! Du har ju haft lite annat att tänka på! ^^ Jag brukar inte lyckas med så här många egengjorda klappar annars. Den är från en butik som heter Sytrarna Grene. Dom har så mycket fint och pyssligt! :D
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej