Det har varit lite tomt med uppdateringar här sen senaste tiden. Det beror på att i stort sett hela mitt liv plötsligt har ställts upp och ner och att jag har det väldigt jobbigt just nu, så jag kommer bara blogga när jag verkligen känner att jag har tid, lust och ork.

Nu när universiteten helt gått över till distansstudier så har jag fått ännu mer tid här hemma, vilket är både jobbigt och skönt på samma gång. Var ska allt detta sluta? Detta innebär i alla fall att jag nu hittat lite tid till att berätta om mitt senaste avlutade projekt.
 
 
 
Den här sjalen har legat i min stickkorg bra länge nu.

Det har varit en "mellan-stickning" som jag plockat fram mellan större projekt eller som enklare tv-stickning.

Men så blev den plötsligt färdig den med!

 
 
 
Det är en stor härlig sjal i ullgarn efter lite eget hittepå mönster, men med inspiration från boken Varmt & stickat av Eva Trozig och Erika Åberg.
Garnet köpte jag på Sy & hantverksmässan, MEN jag köpte bara en härva. Senare insåg jag att ju ville göra en stor sjal och att jag då behövde två härvor. Så garnet fick ligga ett år tills det var dags för nästa mässa. Som tur var hittade jag samma utställare och kunde köpa en härva till! Tjoho!
 
 
 
Det var inte exakt samma nyans, men nära nog! Det fick helt enkelt bli en randig sjal, så jag varvade de olika nystanen lite som jag kände för det.
Och jag älskar verkligen färgen!!
 
 
Jag tycker den blev ganska fin! Jag hade inte så höga förväntningar på den eftersom jag inte riktigt visste hur det skulle komma att bli, men jag har använt den väldigt mycket sen den blev klar. Både ute på promenad som halsduk, och som sjal att svepa runt axlarna när jag blir lite frusen om kvällarna hemma i soffan.
 
 
knitt, knitter, knittersoftheworld, knitting, knittingismyyoga, knittinglove, sjal, skogen, sticka, stickare, stickglädje, ullgarn,

2 kommentarer

Linnéa

20 Mar 2020 17:45

Så fin! Väldigt fin färg på dig 😊

Svar: Tack, Linnea! Detta är nog min favoritfärg just nu! :)
Sofie Mortensen

Alicia Sivert

13 Apr 2020 17:46

Åh Sofie, hoppas livet snart vänder sig lite mer tillrätta och att du kan finna kraft i kreativiteten under tiden det är tufft. Det är en helt otrolig sjal du stickat. Så vacker i sina färgskiftningar och organiska mönster. Den passar dig så fint och jag som aldrig bär trekantssjal blir alldeles sugen att sticka en.

Svar: Åh, tack Alicia!! Ja, handarbete hjälper mycket när livet gungar. Det är något att hålla fast i och sysselsätta tankar och kropp med.
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej