När jag var på syjunta-träff för ett par månader sen så uttalade jag en önskan om att få sticka lite bebiskläder. Jag var sugen på något litet och fint som skulle vara roligt att sticka och ge snabba resultat. Jag har aldrig stickat bebisplagg tidigare eftersom jag inte haft några småttingar i min närhet, men det finns ju sååå himla mycket fint och gulligt man kan göra!

 Men dagen efter (!) syjuntan så hörde några vänner av sig och berättade att de skulle få en liten bebis till sin familj.  Alltså…vad är oddsen? Perfekt! Min önskan blev besvarad!

 
Så det var bara att rota i garnkorgen och se vad so fanns att använda. Bebiskläder är ju det perfekta restgarns-projektet!

 Jag blev så himla nöjd! Hur fint blev inte detta lilla set? Mössa, sockor och en liten kofta. Alla mönster är från boken Sticka smått av Paula Hammerskog och Eva Wincent.

 
Även om bebisen inte kommer kunna använda plaggen så länge känns det så roligt att få sticka såna här små kläder. Han hen växt ur dem så kan de ju användas som dockkläder istället, eller ges vidare till nya små barn.
 
 
babyknit, babyset, knittersoftheworld, knitting, sticka, stickare, stickglädje,

1 kommentarer

Linnéa

09 Oct 2020 21:14

Vilket gulligt litet sett! Hur har du gjort knytbanden till mössan?

Svar: Tack! Det är bara tvinnade band av garnet jag använde. Sen sydde jag helt enkelt fast dem. :)
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej