Jag tror jag har stickat min bästa, snyggaste och gosigaste tröja hittills! Jag är så galet glad i min Ballon sweater. Nu känns det som att hösten är räddad.
 

 Jag blev ju så förtjust i den vita som jag stickade till en vän, så jag var bara tvungen att gör en till mig själv också. Den här färgen hette "Brown sugar", och jag bara älskar den. Det här är verkligen den perfekta nyansen av brun. Garnet är samma som till den vita; Sunday från Sandnes garn, och en tråd Tynn silk mohair, också från Sandnes, och det blir så där precis lagom fluffigt och gosigt.
 

 Ballon sweater stickas uppifrån och ner, och innehöll några nyheter för mig. Framför allt italiensk uppläggning och avmaskning. Uppläggningen (som blir starten på hals-resåren) blev super fin. Men! Jag gillade inte alls den italienska avmaskningen! Dels tar det så himla mycket längre tid att maska av på det sättet. Man syr liksom en avmaskning och måste gå igenom samma maska flera gånger. Men jag tycker inte heller att det blev så snyggt. Kan hända att det kräver lite övning, men när det helt enkelt inte blev bra så valde jag att ta upp, och göra om. Så det fick bli vanlig avmaskning i resår, och det fungerade super bra också.
 
 
 
 
Jag valde också att sticka kroppen och ärmarna lite längre än de angivna måtten, och det blev perfekt på mig. Jag har märkt att jag ofta får lägga till några centimeter både i kroppen och ärmarna. Men det är ju det som är så bra med stickning! Märker man att det blir lite kort är det bara att köra på några varv till. 
 
 
 
Nu sitter den jättebra och det känns som att den verkligen kompletterar min garderob nu inför hösten. Petit knit har defenitivt fått till en fin siluett med denna tröja.
 
 
Det är nästan så att jag blir sugen på en till… meeen… det får nog vänta lite i så fall. Nu är jag i alla fall redo för hösten.
ballongsweater, ballonsweater, knitt, knitter, knittingismyyoga, knittinglove, petiteknit, sticka, stickadtröja, stickare, stickglädje, tröja,

1 kommentarer

Linnéa

09 Oct 2020 21:15

Så fin den blev på dig!

Svar: Tack! Ja, det sitter såå bra! Och älskar färgen!
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej