Årets första tröja klar! Detta är en tröja som jag längtat efter länge, nämligen Contrast sweater från Petite knit. Den blev färdigstickad lagom till att vintervädret kom med kyla och snö. Det passar mig bra. Jag gillar snö, men också eftersom det här är en väldigt varm och gosig tröja.
 
 
 
Det grå partiet är stickat i en tråd mohair och en tråd Filcolana Arwetta classic. Den melerade rostfärgade delen av tröjan är en tråd mohair, och en tråd lyx-garn från Hedgehog fibres. Det är ett handfärgat sockgarn i merino och nylon i färgen Brigid. Det köpte jag när jag var i Köpenhamn förra vintern. Den har legat och väntat på rätt projekt, och så plötsligt insåg jag vad jag var tvungen att göra. Den där Contrast-tröjan jag tänkt på så länge! Det måste ske!
 
 
Och så bra det blev! Jag var lite orolig över att garnet inte riktigt skulle räcka eftersom jag bara hade ett nystan, men det blev perfekt.
 
 
Känns som en bra start på stick-året 2021.

3 kommentarer

Annika

07 Feb 2021 17:22

Så fin tröja! Kul med två olika färger så där :D

Svar: Tack! Ja, det var det jag föll för med den här tröjan. :) Det kan en ju egentligen göra med vilket mönster som helst..
Sofie Mortensen

Beatrice

17 Feb 2021 18:32

Den är supersnygg! Undrar om det är den jag sparade på instagram för ett år sen ungefär, då i något grått och något svart parti tror jag...? Äh, det är svinsnyggt med en mörkare rand längst ner i alla fall! Och kul att få användning av det där udda nystanet man så gärna vill använda till något riktigt, riktigt fint <3

Svar: Åh, vad kul! Jag har också haft den nersparad gasnka länge innan jag faktiskt började sticka på den ^^
Sofie Mortensen

Linnéa

17 Feb 2021 19:28

Så himla snygg! Det känns som din är gjord i ett mycket mer hållbart garn än vad min är stickad i. Den nopprar så mycket. Vilket är synd eftersom jag gillar den väldigt mycket :/

Svar: Just det! Så himla synd när en lagt så mycket tid på en tröja. Min Diagon alley började ju också noppra sig nästan direkt! Den här har inte börjat noppra än i alla fall! Haha!
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej