Jag har varit inne i en liten sock-mani här hemma. Alla universitetsstudier är ju fortfarande på distans, vilket innebär många timmar av möten, föreläsningar och seminarium via zoom. För att hålla koncentrationen uppe under de seminarium då jag inte behöver anteckna, så försöker jag att sticka. Detta har lett till flera par "zoom-sockor".

 
Detta är det första paret som stickades framför zoom. Ett par sundaysock, av mönster från (suprise) Petite knit.
 
 
Jag är helt såld på det här mönstret! Egentligen är ju dessa världens enklaste, vanligaste sockor som en kan tänka sig. Men jag älskar dom! De går så lätt och snabbt att sticka och har en snygg, enkel design. Prefekt zoom-sickning med andra ord.
 
 
Garnet har jag haft liggandes här hemma ett bra tag. Det kommer från Systrarna Grene och är en blandning av ull och bambu. Super mjukt och mysigt! Kanske egentligen inte det mest hållbara garnet för sockor, men det får väl hålla så länge det håller helt enkelt.
 
 
Tog bilder preciiis innan snön försvann, men det blir nog bra vår-sockor också!
knitter, knittersoftheworld, petiteknit, sockar, sockor, sticka, stickare, sundaysocks,

1 kommentarer

Linnéa

09 Mar 2021 15:29

Så snygga till dina kängor!

Svar: JTack! a! Det blir så fint när man viker ner sockor sådär över kanten på kängor tycker jag! :D
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej