Hej! Jag vill bara snabbt visa mitt senaste loppis.

 
Kolla in!! Hur snygg?!? Man kan väl egentligen säga att jag nog har tillräckligt med tekannor (jag är ju en tedrickare av rang), men det var helt enkelt för svårt att motstå denna skönhet. Och varför ska man förresten låta bli? Min ekonomi är inte den bästa (fattig student), men en liten tekanna kan en väl få unna sig? Och på secondhand och loppisar känns det inte som att man bidrar till konsumtionssamhället i samma utsträckning som när en handlar nyproducerat. Så det här kändes okej!
 
 
Dessutom fanns en tillhörande "tekanne-värmare", en fot? Ett stativ? I glas där man kan tända ett värmeljus för att hålla teet varmt. Så fint! Ända problemet var att när jag testade den hemma så slöt kannan för tajt så ljuset fick inte tillräckligt med syre och slocknade….ja,ja. Dessutom satt en etikett från Reijmyre glasbruk på! Ni kanske vet att jag kommer från Norrköping som precis som Reijmyre, ligger i Östergötland. Så detta gjorde mig så klart extra exalterad. 
 
 
Trots att "foten" inte riktigt fungerade som värmare, så var den ju lätt värt 45:-

 

loppis, loppisfynd, secondhand, teaparty, tekanna, återbruk,

1 kommentarer

Linnéa

22 Jan 2021 16:23

Så fin! Det var ju verkligen en miss i konstruktionen om det inte går att använda foten att ha ett värmeljus i x)

Svar: Haha! Ja, jag vet!? Någon gjorde inte sitt jobb ordentligt! Haha!!
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej