Nästa sommarlinne är klart! Jag har sett det här linnet lite då och då när folk har stickat det, och har tyckt att de ser så coolt ut. Så när min väninna Matilda, för ett tag sedan berättade att hon skulle sticka det här linnet kunde inte jag heller låta bli.
 
 
Detta är Camisole Nr. 2 av My favourite things knitwear. Visst är det en läcker design? Jag tycker det blir så effektfullt med linjen från axelbanden som fortsätter ned längs toppens överdel. Super snyggt!
 
 
Tyvärr stickas den på väldigt små stickor, och det är ett långt stycke med bara resår en måste ta sig igenom innan de roliga ökningarna börjar. Men väl där, så går det himla snabbt och är väldigt kul att sticka.
 
 
Så klart valde jag en rostbrun/röd färg. Det kanske egentligen är en aning "höstig" färg, men det är ju bara bra att den kan användas lika gärna på hösten som under sommaren. Och dessutom matchar den ju typ allt annat i min garderob. Haha! Detta är verkligen en av mina absoluta favoritfärger!
 
 
Dock tycker jag nog att garnet från Knitting för Olive är en aning för varmt just nu. Kanske lämpar den sig bättre till för sommar eller en lite svalare sensommar? Jag vill väldigt gärna ha fler Camisole Nr. 2, men då i något svalade garn. Då blir det nog en storlek mindre också, jag tror nämligen att all den här resåren kan komma att töja sig en del. Jag har inte använt den så mycket ännu, så vi får väl se hur den håller formen.
 
 
Just nu är den i alla fall väldigt snygg och omtyckt!!
camisolenr.2, knittedfashion, knitter, knittersoftheworld, myfavouritethingsknitwear, sticka, stickare, stickat, stickatlinne,

1 kommentarer

Linnéa

12 Jul 2021 13:57

Du passar så bra i rostfärgat ☺️

Svar: Åh, men tack snälla! <3
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej