Nästa färdiga sommarstickning blev North west top av Witre design. Ett ganska enkelt linne, men med effektiv design.
 
 
Denna har en riktigt djup rygg och ett fint fall. Dock har jag redan behövt korta av axelbanden lite pga att de töjde ut sig en hel del efter förta användningen, och ryggen blev lite väl djup.

Men den är super skön, sval och luftig nu när värmen har kommit.

 
Garnet är Baby tencel från Svarta fåret som jag köpte på mig under en utförsäljning av en garnbutik förra sommaren. Garnet funkade bra till detta mönster, förutom att det som sagt verkar töja sig en hel del. Jag stickade storlek M, vilket jag alltid brukar göra, men denna gång hade nog S varit bättre pga garnet. Det ger dock lite tyngd till plagget, vilket ger en fint fall. Jag har mer Baby tencel i garnkorgen så det lär blir fler plagg framöver, men nu vet jag att jag ska gå ner en storlek nästa gång.
 
 
Är det någon mer som har sommarstickningar på gång?
knittedfashion, knittersoftheworld, knitting, northwesttop, sommarstickning, sticka, stickare, stickatlinne, stickglädje, summerknit, witredesign,

2 kommentarer

Annika

29 Jun 2021 19:22

Fin och härlig färg! Tur att man kan korta banden iaf när de töjde sig även om det är lite extra jobb.
Jag ska påbörja en Pecock Tee av lene holme samsöe tänkte jag. Får se om jag lyckas med den eller hur det blir!

Svar: Men woow! Va tvungen att kolla upp den, men verkar ju vara super fin. Tröj-variamten också! Hoppas det går bra för dig! ^^
Sofie Mortensen

Linnéa

12 Jul 2021 14:00

Det är inte så att det går att virka in en stabilare kant som kanske gör att bandet inte töjer sig lika mycket 🤔

Jag har inga sommarstickningar på gång. Just nu håller jag på att avslutar alla projekt som jag började på under vintern 😅

Svar: Hmm..kanske det! Haha! Ja, men det är ju också väldigt bra. Skönt att få avsluta lite projekt. ;)
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej