Jag har ju haft som mål att påbörja en stickad sommargarderob det här året, och den jobbar jag stenhårt på nu. Jag bara sprutar ut t-shirts och linnen!!

 Det senaste tillskottet är denna fantastiska Skagentee från Witre design. Och alltså…kolla bara. Heeelt perfekt!

 
Den ultimata sommar t-shirten som är stickad i en lin och bomullsblanding. Planen var från början att jag skulle göra en ljus Ankers sommatröja (jag har ju redan en svart), men den var rätt tråkig att sticka, och sen hittade jag det här mönstret och insåg att garnet skulle funka bra även till denna. Så då körde jag på det istället! Det blev lite randigt i tyget eftersom tröjan stickas fram och tillbaka, men det gör inte så mycket.
 
 
Och visst blev det bra med de här fantastiska träknapparna till? De är köpta på Knappcarlsson här i Göteborg, och de ger plagget den perfekta sommarlooken.
 
 
Från och med nu vill jag ju bara använda träknappar. Tycker det blir så himla fint!

 

knittedfashion, knittersoftheworld, knittinglife, knittinglove, nevernotknitting, skagentee, sommarstickning, sticka, strikk, summerknit, witredesign,

1 kommentarer

Linnéa

16 Jun 2021 19:43

Så fin den blev med träknapparna! De gör den extra somrig 😊

Svar: Tack! Ja, verkligen! Träknappar är en en ny favorit! ;)
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej