Eowyn blouse är här (för att stanna)!

Jag är helt såld på den här tröjan, och har fått inse att jag måste ha minst en till! (Vilken tur då att jag köpte garn till två på en gång!) Den är så himla fin, super bekväm och väldigt användbar. Det passar ju till allt och för alla tillfällen. Väldigt skönt att ha en lite tunnare stickad tröja som inte är en kofta eller tjockare tröja, utan en som fungerar som en "vanlig" tröja, om ni förstår vad jag menar? Som en bär närmast kroppen.

 
Jag hade dock lite problem med ärmarna som jag började sticka med strumpstickor. Tyvärr blev det ganska ojämnt, trots att jag försökte förskjuta bytet av stickorna med jämna mellanrum. Som tur är kunde jag ganska snabbt gå över till rundsticka, och då blev det mycket finare och jämnare. Tyvärr funkar inte magic loop för mig på ärmar, då blir det ännu värre ojämnheter och utdragna maskor än med strumpstickor. Fattar inte varför, men har insett att jag bara får gilla läget.
 
 
Mönstret kommer från Fabel knitwear, och min Eowyn är också stickad i hennes garnbas, Athena. Den är 75% superwash merino, 20% nylon och 5% guld stellina, och det är såå mjukt och lätt mot huden. Underbart! Och guldtråden gör hela tröjan lite glittrig.

Detta är färgen Ekollon. Jag märker att jag dras mycket till bruna nyanser just nu, så det här passade perfekt. Men jag har som sagt redan garn till ytterligare en Eowyn blouse. Den kommer bli i ljust, ljust grått och med samma guldiga glitter i garnet. Då kommer jag ha en ljus, och en mörkare tröja. Perfekt! Tycker för övrigt att det är så snyggt med den här fyrkantiga halslinningen

 
eowynblouse, fabelknitwear, fkyarn, fkyarnathena, knittedfashion, knitter, knittersoftheworld, nordicknitter, stickadtröja, stickare, stickmode,

1 kommentarer

Linnéa

03 Jun 2021 19:14

Så fin! Den har en sådan fin lyster. Hon gör verkligen fina mönster :)

Svar: Ja, det blir så fint med den här guldtråden! Älskar hennes mönster! ^^
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej