Egna stickmarkörer!

Jag har velat göra egna markörer till mina stickprojekt ganska länge nu, men har inte lyckats klura ut hur jag ska göra, eller hur jag vill att de ska se ut. Men nyligen så började mina vänner testa det här med fimolera, och de var så snälla att jag fick vara med och testa lite, jag också.

 
Och detta blev resultatet! Inte så illa va? Jag testade lite olika former och färger, och mönstren som vissa har är tryckta av stämplar. Just nu sitter de flesta på säkerhetsnålar/nålmarkörer men jag ska testa att knyta  en ögla i några, av ett fint snöre eller läderband på några. Då blir de lättare att ha som markörer på själva stickan, för att t.ex. ha koll på varvets början.
 
 
Så himla enkela att göra, och så kul att ha egengjorda markörer i stickningen. Egensydd projektpåse, och egna markörer...vad blir nästa steg? Göra egna stickor? Haha! 
DIY, knittersoftheworld, knittinglove, knittmarker, nevernotknitting, sticka, stickmarkör,

Kommentera

Publiceras ej