Det har stickats en hel del här den sista tiden. Det är så härligt när man får ett riktigt "stick-flow", men jag har inte riktigt hunnit med att dokumentera allt.

 
Vi startar med dessa två Deimas bandana från Deimas knitwear, som blivit klara lagom till att temperaturen börjat sjunka där ute. Jag stickade en brun bandana i påskas, men jag kan inte riktigt få nog av detta mönster!!
 
 
Dels så är det den perfekta stickningen att ha med sig under föreläsningar, och dels blir de så himla snygga! Egentligen är det ett himla enkelt mönster, men det är så effektfullt med en scarf till sin outfit! Och var och skönt för halsen.
 
 
Det här är också det ultimata restgarnsprojektet, för man kan praktiskt taget använda vilket garn som helst. Jag tror faktiskt att jag måste lägga upp ytterligare en till, men den här gången i en lite större storlek, så att det blir mer som en sjal.
 
 
bandana, deimapatterns, deimasbandana, knittedfashion, knittersoftheworld, nordicknitter, scarf, stickare,

Kommentera

Publiceras ej