Sommaren är nästan över nu och hösten kommer närmare och närmare. Eller den kanske redan är här? Råder nog delade meningar om det där…Sommarvästen är i alla fall klar sen ett tag tillbaka, men den kommer definitivt passa lika bra till höstgarderoben.
 
 
Sommarvästen var Järbos sommar-KAL (knitalong) 2021, som jag hakade på. Först var jag lite tveksam eftersom jag inte visste om man skulle få se hela mönstret direkt eller om det skulle vara en s.k. mysteriestickning där man får en liten mönsterdel i taget. Det är ju roligt och spännande med mysteriestickningar, men grejen är ju att man kanske börjar sticka på ett projekt som man sen inte tycker är så fint. Men som tur var fick man se en hel del smakprov av hur västen skulle bli, och det kändes som en design som skulle passa mig.
 
 
Den är stickad i Järbos Astrid, och jag valde till slut (så svårt att välja färg!!) att sticka en grå väst.
 
 
 Den kommer bli superfin även i höst och vinter, namnet till trots.
järbo, järbogarn, knittedfashion, sommarstickning, sommarvästen2021, sticka, summerknit,

1 kommentarer

Linnéa

25 Sep 2021 19:35

Så fin din väst blev! Jag gillar verkligen de ljusa knapparna till det gråa 😊

Svar: Är helt fast i träknappar! Tack, snälla!
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej