Efter som mitt vantarbete tar lite tid, så kände jag att jag ville göra något lite mindre handarbete samtidigt. Jag tycker det kan vara skönt att hålla igång lite olika projekt samtidigt. Nåra lite mindre och något större som kräver lite mer tid.

 
Så jag letade fram min lilla broderisamling.
 
 
Det var ett tag sedan jag broderade nu, så det kändes som en kul grej att ta upp igen.
 
 
 
Det blev en liten tavla av ett kvinnotecken eller venussymbol.
 
 
 
Den fick hänga ovanför min säng. Super fin tycker jag! Enkel och stilig.
 
 
Jag funderar på om jag ska brodera ett gäng små feminist-tavlor och kanske sälja på någon loppis i sommar. Det känns som ett kul, lagom stort projekt. Och det är ju alltid roligt att ha ett mål at se fram emot.
 
 
Vad tror ni om det? Är det något som folk skulle vilja ha på sin vägg där hemma? Det ville ju jag i alla fall ha!
brodera, broderi, feminism, handarbete, korsstygn, sewityourself, sypeppen,

1 kommentarer

Linnéa

19 Feb 2018 18:49

Vad fint! Jag tror att det säkert finns mängder med folk som skulle vilja ha kvinnosymbolen på väggen :)

Svar: Tack, så mycket! Jag hoppas det! ^^
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej