Mellan stickning och studier så fortsätter jag att utforska mer av hantverket, makramé.

 Jag har lyckats färdigställa ännu en väggbonad. Den här kallas för Audrey, och är även den skapad av Fanny Zedenius och finns i hennes bok, Makramé - kreativt knytande till hemmet.

 
 
Den här är lite mer avancerad än den bonad som jag gjorde sist. Lite fler olika knutar och tekniker den här gången! Kul!
 
 
Jag gillar det faktiskt! Det är ändå rätt härligt att sitta och knyta och lägga knut till kut.

Det är inte så svårt, och ännu en positiv grej med makramé är att det går relativt snabbt att skapa något som är rätt stort.

 
 
Nästa makramé-projekt blir nog en ampel av något slag. Det skulle vara roligt att göra något i en annan färg! Vi har bara vita väggar här hemma, så det skulle va kul med något som kontrasterar lite mot det.
 


hem, heminredning, inredning, knyta, macrame, makrame, retro, vintage, väggbonad,

2 kommentarer

Annika

25 May 2019 08:38

Den är jättefin! Kul att utforska makrame. Det är jag också lite sugen på !

Svar: Tack så mycket! :) Ja, det är faktiskt roligt! Men det tar ett litet tag innan man lärt sig alla olika slags knutar man kan göra! Än så länge måste jag följa någon annans mönster! ^^
Sofie Mortensen

Linnéa

28 May 2019 18:23

Väldigt häftigt med de olika strukturerna som blir mellan och med knutarna! Jag skulle vilja testa, men jag tror nog att jag har alldeles för dåligt tålamod för det 😂

Svar: Haha, du som stickar så mycket pilligt! Du har nog tålamod så det räcker? ^^
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej