Jag börjar året med att prova något nytt. Jag tänkte testa en lite enklare och mer minimalistisk stil i min Bullet journal. Jag älskar att måla, rita och vara kreativ, men jag har märkt de senaste månaderna att jag inte riktigt hinner med min bujo så mkt som jag vill. Önskan om att måla och pynta i den blir mer till stress över allt jag ska/vill hinna med.

Jag vill inte att det ska vara jobbigt på något sätt med min bullet, så jag tänkte testa det här med lite enklare upplägg. Vi får se hur länge det håller i sig, men än så länge tycker jag väldigt mycket om det!

 Såhär blev i alla fall Januari!

 
Jag har bara använt mina svarta pennor, och en grå färgpenna för att skugga och ge lite djup och effekt till skrift och former.

 Det här med en liten ram runt hela sidan gillar jag super mycket! Så enkelt, men så himla fint! Älskar det här uppslaget med månkalender, mående och dagboksanteckningar.

 
 
 
 
 
Det går ju snabbare att rita upp såna här uppslag som bara består av raka, svarta linjer, men det som tar lång tid är att komma på hur de ska se ut. Jag har letat en hel del inspiration inför den här månaden. Men det finns ju så mycket fint att inspireras av, så nu har jag lite mer idéer till Februari.
 
 
 
 
Det har blivit en hel den tomma ytor, men de kan man ju använda till att sätta in bilder, skriva citat eller måla något. Men det är ju faktiskt också lite skönt för ögonen när det får vara lite tomt. Jag kan inte bestämma mig för vad jag tycker bäst om…ska det få vara såhär "vitt" eller ska jag hitta på något enkelt att fylla luckorna med..?
 
 
Jag måste erkänna att gillar jag den här stilen väldigt mycket. Det blir ändå väldigt effektfullt med det enkla, och det ser mer strukturerat ut. Mer lättöverskådligt.

Jag ska fortsätta med detta ett tag till i alla fall

 
Bullet journal
 



bujoinspo, buju, bulletjournal, bulletjournaling, bulletjournaljanuary, kalender, planera, planner,

2 kommentarer

Linnéa

25 Jan 2020 14:52

Den period som jag faktiskt använde min bujo som kalender, blev det ett minimalistiskt tema med en stilren blomma som dekoration. Det var jag kände att jag kunde lägga min tid på, eftersom det tar sin lilla tid att göra ett uppslag. Jag tycker du skall testa dig fram med olika stilar på minimalism, det finns så många enkla att göra. Och blir det för minimalistiskt kan du ju alltid måla dit något färgglatt :)

Svar: Ja, precis. Det låter ju bra! Vi får se vad det blir. ÄN så länge känns det roligt i alla fall
Sofie Mortensen

ajlimullersandvik.blogg.se

30 Jan 2020 07:44

jag tycker den minimalistiska stilen är stråååålande<3

Svar: Åh, tack så mycket!! Jag gillar den verkligen!!
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej