Nu när det äntligen har börjat bli lite så där härligt kallt och frostigt ute så kan jag plocka fram nya mössa.

 
Oslohuen är ett mönster av Petiteknit, och är egentligen ett ganska klassiskt basmönster till en mössa, men som har blivit väldigt populär bland stickare. Och jag kan bara hålla med. Jag tycker jättemycket om den!

 Det smidigaste kanske är att det är ett så bra projekt att använda sina restgarner till, speciellt om man fått över garn från något annat av Petiteknits mönster, eftersom hon ofta använder samma typ av garner till olika designs. Jag har använt garnet som blev över från min Ballonsweater.

 

 

 Och hur fint är det inte att ha matchande mössa och tröja? Som ett set! Alltså, wow! Vill alltid ha dessa ihop.
 
 
Är redo för vinter!
knitter, knittersoftheworld, knitting, knittinginspo, knittingismyyoga, knittinglove, mössa, olsohuen, petiteknit, sticka, stickadmössa, stickadtröja, stickare, stickglädje,

1 kommentarer

Linnéa

12 Nov 2020 09:27

Väldigt fin mössa! Jag har funderat på att sticka en, men jag tycker den har blivit lite för poppis så jag drar mig för att sticka den. Jag funderar på att sticka Cheeky Hat av Matilda Kruse istället. Den är lite liknande men ändå inte :)

Svar: Ja, den trendar ju så himla mycket nu! Jag förstår dig! Jag kan också bli lite "anti" när något blir för populärt, men nu föll jag dit. Mest för att det passade så perfekt med restgarnerna jag fick över. Åh! Ska kolla in den också! Tack för tips! :D
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej