Julens månad! Så klart syns det i min Bullet journal. Det har fått växa fram lite vecka för vecka under hela December. Jag har inte laggt så mycket tid som jag först tänkte. 
 
 
Men det är ju det som är så bra med Bujo, man gör så mycket man vill, och när man vill. Man kan ju rita upp dag för dag också om man vill, och anpassa sig helt till hur mycket eller lite man vill skriva just den dagen. Vissa dagar kanske blir mer som dagboksanteckningar?
 
 
Jag fortsatte med att ha ett uppslag för lite mer dagboks-aktiga anteckningar, där jag bara skriver någon mening om dagen. 
 
 
 
 
Sen har jag dekorerat lite efter hand också. Jag har skissat upp veckan, och sen dekorerat i efterhand när jag haft tid och lust. 
 
 
 
Jag har också använt en del mönstertejp med julmotiv. 
 
 
 
Jag ska också göra ett uppslag/lista över vad jag fått i julklapp i år. Jag tycker det är väldigt kul att titta tillbaka på vad jag har gett och vad jag fått för klappar.
 
 
Och nu ska jag planera för nästa års Bullet journal. Hur ska jag inviga det nya året? Kanske sammanfatta det gågna året?  Något färgtema? Ja, det är mycket att tänka på och fundera över!
 

Vill du kika på tidigare års December-upplägg?
bujo, bujodecember, bulletjournal, bulletjournaling, kalender, planera, planner,

1 kommentarer

Beatrice

29 Dec 2019 21:35

Tycker det är så fint att du delar med dig av din Bullet Journal såhär! Sitter med min inför nästa år nu, och har så svårt att välja uppslag!? Tror att jag landat i en Future Log, en mål-sida och en sida för att hålla koll på böcker jag läser under året. Men har ofta svårt för trackers, så vi får se om jag ens använder den... hehe.

Tycker färgtema är så fint!! Följer en på Youtube som ska ha tema blommor för varje månad. Shayda Campbell heter hon, tycker ofta hennes uppslag är väldigt vackra, men samtidigt enkla!

Svar: Jag ska också försöka styra upp min inför nästa år. Kommer nog bli lite enklare upplägg för mig den här året eftersom skolan tar så mkt av min tid nu! ^^ Åh! Då ska jag kolla in henne! Är alltid tacksam för tips!!
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej