Eftersom mössan till det höstiga babysetet blev så himla stor, så ville jag försöka göra ytterligare en mössa, som bebisen faktiskt skulle kunna använda på riktigt. Alltså, kunna använda nu! Då kom jag på att det ju fanns babystorlekar på Osloluvan som jag stickade till mig själv förra sensommaren. Det är ju ett så himla fint mönster!
 
 
Så fick det bli! Den här mössan är stickad i restgarn från arwetta classic i gult och grått. Den fick bli tvåfärgad eftersom jag inte hade tillräckligt med garn av en och samma färg. Men jag tycker att det blev ganska fint med ett brätte i annan färg. Kul med lite färg och kontrast.

Och huvudsaken är ju att den är varm och skön att ha på sig.

babyknit, babymössa, bebiskläder, bebisstickat, mössa, olsohuen, osloluvan, oslomössan, petiteknit, stickadmössa, stickasmått,

Kommentera

Publiceras ej