Preciiiis innan december tar slut så måste vi ju kolla in hur julens månad sett ut i min Bullet journal. Jag har varit ganska så upptagen den senaste tiden med bla. En stundande flytt, så jag ligger efter lite här. Men något mer ska vi nog hinna med innan det nya året drar igång.

 

 
Jag brukar försökta skriva upp vad jag gett i julklapp, och vad jag själv fått i julklapp. Det är så soligt att kunna gå tillbaka och se vad man hade för julklappsidéer tidigare år. (Också bra tips för att ha koll på vad man redan gett till folk, så att inte någon får samma klapp två gånger!) Här skrev jag också lite förslag på julklappar man kan tillverka själv. Alla som fick julklapp av mig i år fick faktiskt något som jag själv tillverkat, vilket jag känns jättebra! Både för min plånbok och för miljön.
 
 
 
Jag tycker alltid det är så svårt att få december att kännas sammanhängande när temat bara blir "jul". Därför hade jag tänkt hitta på något annat tema, eller använda andra färger detta år. Men av någon anledning blev det inte så.

 
Det blev de klassiska färgerna rött och grönt, och med dvs. julmotiv.

 
 
 
Efter några sidor med lite årssammanfattning så är inte bara året slut, utan även min tredje Bullet journal! Vad kan väl passa bättre än att börja det nya året med en ny bok? Ska bli så kul att få planera hur den ska läggas upp. När tiden väl infinner sig igen!
 

Här finns länkar till tidigare års December
 
bujo, bujodecember, bujoinspo, bulletjournal, bulletjournaling, kalender, planera, planner,

1 kommentarer

Linnéa

31 Dec 2020 15:19

Varför frångå i ett vinnande koncept? ;) December är ju en månad av traditioner och det är ju det som gör den lite extra mysig så här efter allt mörker.

Kommentera

Publiceras ej