Måste bara tipsa om denna dryck! Varför har jag inte upptäckt denna förens nu!? Guldmjölk! ✨ (Töntigt eller fint namn? Kan inte bestämma mig! Haha!)
Det här är en härligt, krämig, söt och kryddig dryck. Perfekt nu under hösten, och framförallt på kvällen eftersom den inte innehåller något koffein. ☕
 
 
Har läst lite olika recept, men så här gjorde jag:
- 2 msk gukmeja
- 2 tsk kanel
- 2 tsk svartpeppar (finmalen)
- 2 tsk kardemumma
- 2 tsk vaniljpulver
- 1 tsk malen ingefära

Rör ihop alla kryddor och förvara i tätslutande burk.
 
 
Tillagning av en kopp guldmjök:

Värm och blanda 1/2 kopp valfri "mjölkdryck" (jag använder havredryck) och 1/2 kopp vatten.
Rör ner:
1 tsk av kryddblandningen
1 tsk honung
1 tsk kokosolja (låter kanske konstigt att ha i olja, men det blir super krämigt och gott).
Mums!👌

Har någon mer provat guldmjölk? ✨
guldmjölk, höst, vinter,

2 kommentarer

Linnéa

30 Nov 2021 22:47

Jag har provat det och var inte särskilt förtjust i det 😅

Svar: Jasså? Åh, jag tyckte det va såå gott! Men man måste göra det på rätt sätt. Men det finns ju så många andra goda, varma drycker du kan dricka. ^^
Sofie Mortensen

Linnéa

01 Dec 2021 16:54

Jag föredrar nog helt klart te och varm choklad. Har också börjat tycka om alkoholfri glögg lagom till jul 😅

Svar: Haha! Perfekt ju! Glögg måste en ju dricka i advent! ;)
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej