Det här var en sån där "love at first sight"- stickning. Alltså, wow! Jag måste bara ha en!

 Det här är min första stickade klänning någonsin. Och den är sååå varn och mysig! Detta är Augustins no. 11 från Augustins dk.

 
Till en början var jag lite tveksam inför hur passformen skulle bli. Jag var rädd att den blev lite för box-ig och bred över axlarna. Men som tur är hade jag fel, och den blev superbra. Den är perfekt oversize, och med ett skärp i midjan blir den heeelt amazing!
 
 
Den är fluffig och puffig med vida ballongärmar. Jag hade lite problem med att hitta garn i den färg jag ville ha. Från början hade jag tänkt mig en mer brun, eller senapsgul färg, men jag hittade helt enkelt inget som kändes rätt. Garnet är Double soft merino från Knitting for olive, tillsammans med en tråd mohair, men den verkar som att de slutat producera den nyans jag var ute efter. Ibland tycker jag det är svårt att tänka om när jag har en väldigt tydlig bild av vad jag vill ha. Men till slut hittade jag den här rostiga färgen, och det blev ju väldigt bra med den.    
 
 
Det är tur att vi har haft en så kall och härlig vinter i december, så att jag kunnat använda min klänning, för den är nämligen väldigt varm. Jag brukar i och för sig vara ganska frusen av mig, så det kommer nog inte vara något problem att använda den ett bra tag framöver.  
 
 
augutinsno11, knitteddress, knittedfashion, nordicknitter, sticka, stickadklänning, stickare,

1 kommentarer

Linnéa

19 Jan 2022 18:39

Så snygg klänning! Tyger ser helt fantastiskt ut <3

Svar: Åh, men tack så mycket! Den blev faktskt himla bra!
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej