Det lättaste man kan sticka måste nog vara handledsvärmare.
Jag har redan tipsat om att det är en perfekt julklapp, men det kan man gott säga igen! 
 
 
Det går fort att sticka så man ser snabba resultat vilket gör det ännu roligare att fortsätta. Beroende på vilket mönster man väljer så kan det också vara väldigt enkelt, så den ovana stickaren behöver inte vara orolig.
 
 
Jag och Hanna hade lite stick-skola här om veckan. Hon ville göra ett par handledsvärmare att ge bort som julklapp, men det var länge sedan hon stickade, så vi valde att göra det så enkelt som möjligt. På två stickor, och bara räta ("vanliga") maskor fram och tillbaka. Då blir det ett fint randigt mönster.
 
 
 
Jag valde ett annat randigt mönster som också är ganska lätt att göra. Jag lade upp 40 maskor, eller så att det räcker runt handleden, och sedan stickar man två räta, två aviga, två räta, två aviga hela varvet ut. Se till att mönsterpassa när du börjar på nästa varv. 
 
 
Sen är det bara att sy ihop!
 
 
Det blir randigt på ett annat sätt. Som ett dragspel eller som en resår.
 
 
Kolla här är fpå ytterligare en variant som jag tycker blev väldigt fint
 
 
Prova vet jag! Det är super mysigt att sitta och pyssla med under vinterkvällarna.
 
DIY, handarbete, knitt, knitting, sticka,

2 kommentarer

Linnéa

01 Dec 2016 13:30

Vilka bra julklappstips!! Alltså vilken söt katt!
Och tack för din kommentar om min blogg! Blev super glad när jag läste den :)

Svar: Ja, hon brukar sitta med när jag stickar. Men för det mesta är det bara för att försöka knycka garnet när jag inte ser! ;) Vad bra! Jag menar det verkligen! Kul att läsa den!
Sofie Mortensen

Anna

02 Dec 2016 10:37

Bra med snabba projekt!! Går att "pimpa" till dom om man vill genom att sy på några pärlor :)

/Anna

Svar: Exakt! Man kan göra nästan vad som helst! Så blir det ännu mer personligt!
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej