Jag vet att många idag tycker att det här med att skicka julkort till varandra känns lite föråldrat. Att "det är ju bara gamla tanter som fortfarande håller på med sådant", men jag är ju lite tantig av mig, och jag brukar alltid skicka iväg lite julkort.
 
 
Dessutom brukar jag göra julkorten själv.
 
 
Jag själv tycker det är jätte roligt att få julkort, speciellt om avsändaren har gjort kortet själv! Och jag tror att de som får julkort av mig också blir glada för det. Många vill nog ha julkort, och blir glada när de får några, men orkar inte, eller har inte tid att skicka några egna.
 
 
Såhär blev årets julkort! ↑ ↓
 
 
Men det behöver inte vara så jobbig eller ta så lång tid. Jag tycker ju det är roligt att sitta och pyssla med att matcha ihop olika mönstrade papper och olika former, men det räcker gott med ett vitt kort som du skriver God jul med en fin penna, och signerar med ditt namn. Det blir super fint! Stilrent och enkelt, och mycket personligare än ett köpt (även om det är helt okej att köpa färdiga julkort och skicka iväg. Hellre det än inga!).
 
 
Jag hoppas jag också får några julkort i år!
DIY, christmas, julkort, pyssel,

2 kommentarer

Linnéa

22 Dec 2016 21:06

Väldigt fina julkort du har gjort! Jag älskar julkort, men jag är superdålig på att skicka dem :P

Svar: Tack så mycket! Haha, ja det brukar bli så! Det svåraste är att komma ihåg att köpa frimärken! ;)
Sofie Mortensen

Grahnslöjd

30 Dec 2016 12:05

Jag är också som en tant och skickar en massa julkort, gör dem också själv:) Dina blev superfina!!!

Svar: Tanter är ju bäst! Vad roligt! Ja, jag tycker det är jätte kul både att få och att ge bort! ;) Tack så mycket!
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej