Det är alltid roligt att ge bort egengjorda presenter och julklappar. Dels så är det väldigt roligt att göra, och dels brukar de flesta bli väldigt glada över sådana presenter. Vem skulle inte bli glad över en specialdesignad, egenhändigt gjord present bara för just den personen? 
Det blir i allafall jag!
 
 
Den här gången så letade Matilda efter virkade bakverk och kakor att ge till sina syskonbarn i julklapp.
 
 
Jag har virkat väldigt mycket tidigare, men det var ett tag sedan nu. Så jag tittade efter i mina virk-gömmor, och hittade en hel del! Lite tårtbitar, muffins, damsugare och oreo-kakor.
 
 
Sen virkade jag till några chokladbollar också! De är lätta att virka och blir snabbt färdiga. Sen broderade jag på lite riven kokos.
 
Det räcker till ett riktigt kalas!
 
Ser riktigt smaskigt ut! Det tyckte i allafall Lovis.
 
Hoppas de blir nöjda med virkad fika i julklapp!
DIY, crochet, fika, handarbete, kakor, virka,

2 kommentarer

Grahnslöjd

20 Dec 2016 12:12

Tack för din kommentar på min blogg och trevligt att hitta hit!! Måste kolla in din blogg lite närmare!:) Vilka fina virkade bakverk! Håller på med ett projekt med ätbara, virkade saker. Där skulle allt detta passa!:)

Svar: Åh, vad roligt! Jag tycker det är så fint med virkade kakor. Man kan ha dem bara för att titta på! ;) Ja du får kika runt lite! ;)
Sofie Mortensen

Linnéa

22 Dec 2016 21:03

Vilka fina bakverk! Och katten! Så söt <3

Svar: Tack så mycket! Ja, hon tyckte de var roliga att leka med! ;)
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej