I somras så stickade jag ett par sockor från ett mönster som min mamma lärde mig. Det går ut på att man förskjuter maskorna så att det blir en vriden effekt, och materialet blir så töjbart och följsamt att man inte behöver sticka någon häl.
 
 
Det är en perfekt fika eller titta-på-tv stickning där man inte behöver tänka eller räkna så mycket.
 
 
 
Här om dagen var första gången som jag använde dem "på riktigt" = för att jag var frusen om fötterna.
När jag satt där med en bok, sockor och en filt, då kände jag det: nu är det höst! Och vet ni vad? Det känns bra!
 
 
 
Jag har inga planer eller mål med denna höst, men det är okej. Jag ska jobba (för att jag måste) och sen ska jag bara försöka göra roliga, mysiga saker som jag mår bra av. 
 
 
handarbete, höst, sticka,

Kommentera

Publiceras ej