Jag har en liten handarbetspåse som jag fick av Fredrika en gång. Den är perfekt till virkningar och lite mindre projekt, men jag märkte när jag stickade min kofta att den inte riktigt fick plats i påsen. Jag tycker det är skönt att ha alla delar samlade på ett ställe så att de alltid finns nära till hands. Därför tänkte jag att jag skulle ge mig på att sy en lite större påse, till mina större projekt. Och så är det ju alltid kul att ha en som en har gjort själv.
 
 
Jag kollade in Fredrikas guider till stickpåse och gympapåse. Eftersom jag ville ha en lite större förvaring, och som är lätt att ta med sig så valde jag att sy en gympapåse! Perfekt att bara slänga upp på ryggen och ge sig ut i världen med! 
 
 
 
Jag hade lite tyg kvar från ett gammalt påslakan som jag köpte på loppis en gång för länge sedan. Blir så glad av det här tyget. Och jag gillar retro-känslan.
Jag brukar försöka titta bland sängkläderna när jag är på secondhand och loppis. Har en tur så kan en hitta väldigt fina, billiga och stora tyger! Tips!
 
 
Jag hade lite problem med att hitta snöre/band till påsen. Jag testade med lite olika som jag rotade fram bland mina lådor, och till slut hittade jag ett brunt snöre som jag tycker passar bra till det gula tyget. 
 
 
Nu ska jag bara dra igång nästa stora stick-projekt! Tack för hjälpen Fredrika!
DIY, handarbete, loppis, secondhand, sy,