Min mamma bad mig virka några vårblommor till förskolan där hon arbetar. De brukar ha lite saker på sitt årstidsbord, varietat efter årstid och vad som finns i naturen just då/nu. Jag har inte virkat blommor förut så jag fick verkligen tänka till en hel del. Planen var att virka:
 
  •  Tussilago
  •  Snödroppe
  •  Krokus
 
 
Så jag gick ut och tittade på blommor, letade färger på garn och satte igång.
Jag hade ändå en bild i huvudet av hur det skulle bli, och jag tror det blev ungefär så som jag hade tänkt mig. Men på något sätt så blev det ändå inte just de specifika blommorna som var planerat. De ser mer ut som:
 
  • Maskros
  • vitsippa
  • Odefinierad, "vanlig" blomma
Men det är väl vårblommor de med? Typ i alla fall. En får inte vara för petig! Jag tycker i alla fall att de blev rätt söta. 
 
 
 
Tussilago/Maskros ↑
 
 
 
 
Snödroppe/Vitsippa ↑
 
 
 
Krokus/Blomma ↑
 
 
 
 
 
De kommer inte bli levererade förens till påsk, då jag ska åka till Norrköping och hälsa på, så då tar jag med mig dem. Egentligen är det väl dax för påsk-pynt på årstidsbordet då, men sen kan en väl ställa dit lite fler vårblommor? Det är ändå att tag kvar till sommaren. Oj, oj, oj! Att bara nämna sommaren gör mig lite pirrig! Längtar. Men först ska jag njuta av våren! Och alla blommor och knoppar i naturen!
DIY, blommor, handarbete, virka, vår,

5 kommentarer

Linnéa

11 Apr 2017 19:39

Men gud vad söta!!

Svar: Hihi, tack! Ja, ganska gulliga! ;)
Sofie Mortensen

Grahnslöjd

12 Apr 2017 13:09

Meeen vad söta!! Och vilken kul idé att göra dem som små figurer!!

Svar: Tack! Jag funderade först på att göra "vanliga" blommor. Men sen bestämde jag mig för att köra på samma stil som jag brukar! ;)
Sofie Mortensen

Anki

30 Apr 2017 08:46

Men de här var ju supersöta! :) Tycker du lyckades jättebra , de blev fina!

Svar: Åh, tack så mycket! Det var snällt av dig!
Sofie Mortensen

Evelyn

27 May 2017 13:16

Tack snälla söta Sofie! Blommorna blev jätte fina! 💜 barnen på jobbet leker med dem varje dag. 😊

Svar: Åååh! Vad roligt!! Kuul! Ni får ha något litet årstidsspel med dem nästa vår! ;)
Sofie Mortensen

Anonym

26 Oct 2019 22:34

Hej!
Vilka underbara små blommor! ☺️
Säljer du mönstret?
Mvh Sanna

Svar: Men, åh! Tack så jätte mycket! Tyvärr är de gjorda på fri hand, så har inget mönster tyvärr! Men jag blir väldigt glad över att du tycker de är så fina! :D
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej