Så där! Då har jag äntligen någon stans att samla mina nya, fina pennor! Fram tills nu har jag bara haft dem i en påse. Inte så smidigt! 
 
 
Då kom jag på att jag fortfarande har lite rest-tyg kvar att skapa något av. Så jag letade igenom min tyg-väska och hittade en bra bit av samma tyg som jag använde till att fodra min virkade necessär med. Jag kan ju göra något liknade som pennfodral, tänkte jag. Det kan ju inte vara så svårt.
 
 
 
Jag har sytt och broderat ett pennfodral en gång tidigare i mitt liv, i grundskolan, som jag knappt kommer ihåg. Men det var ju faktiskt inte så vårt! Bara en ser till att fodralet är tillräckligt långt och brett så att pennorna får plats! Annars tycker jag inte det är så super noga med hur en gör, bara att en gör! Det får gärna bli lite snett och vint och med slingriga sömmar. (det blir lätt så när en har en symaskin som trilskas) Det roliga är ju att ha gjort det själv.
 
 
 
Jag valde att fodra fodralet med ett vitt tyg från ett gammalt sänglakan som det gått hål i. Det är alltid bra att ha lite sådana där tygrester att plocka fram, så jag brukar försöka spara sånt. Förr eller senare kommer de till användning. Av det här lakandet har jag också gjort putsdukar till rengöring av koppar och silver.
 
 
 
Blev super nöjd med detta! Det får plats många pennor i det här fodralet, och det kommer nog behövas. Jag har nämligen börjar med Bullet journaling, jag ska gör ett eget inlägg om vad  det innebär lite senare, men då behöver en i alla fall massor av fina pennor att skriva och rita med.
 
 
Så det här pennfodralet blir perfekt! 
DIY, handarbete, monthlymakers, pennfodral, sewityourself, sy, sypeppen,

2 kommentarer

Felicia

07 Aug 2017 12:00

men ååh så snyggt

Svar: Tack så mycket, Felicia! Vad glad jag blir! :)
Sofie Mortensen

Linnéa

07 Aug 2017 15:03

Vilket härligt tyg! Det känns som det här med bullet journal har blivit riktigt populärt. Det känns som om jag är ensam om att inte hoppat på den trenden än :P

Svar: Jag upptäckte det för bara några veckor sedan! Hade aldrig hört talas om det innan, men nu när jag har kollat runt lite inser jag hur stort det är! Finns ju hur mycket som helst att titta på och inspireras av! Det tar ju ganska mycket tid, men det är väldigt kul! :)
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej