Jag längtar efter våren. Jag önskar att det ska bli ljust och grönt ute. En bra sak en kan göra för att öka vårkänslan lite gran i alla fall, är att fylla sitt hem med växter och blommor. Det tycker jag hjälper! Det känns friskt och grönt och härligt. I slutet av förra veckan så besökte jag och Matilda en blomsterhandel som just då hade REA på gröna växter. Vilken tur va? 
 
 
Det fanns massor med häftiga växter, och jag kom till slut hem med tre stycken.
 
 
 
Jag gick länge och provade olika krukor, och tillslut hittade jag några guldiga som jag tyckte var fina. De passar väligt bra till mitt rum! 
 
 
 
Den här tycker jag är super cool! Jag har aldrig köpt en sån stor blomma förut. Men jag tänkte att om jag någon gång ska göra det, så kan jag ju passa på när det ändå är halva priset.
 
 
Så nöjd! Men den fick inte riktigt plats inne i mitt rum, så den får stå i vardagsrummet istället. Nu ska jag bara städa mitt rum, sen kan våren komma! 
blommor, hem, inredning, växter, vår,

3 kommentarer

Amanda

01 Feb 2017 20:39

Jättefint! Gillar krukorna också :)

Svar: Tack, så mkt! Ja, jag blev nöjd till slut. Det är värt den där extra tiden det tar att prova alla krukor i butiken. Till slut hittar man den rätta! ;)
Sofie Mortensen

Anonym

02 Feb 2017 01:31

Jättefint Sofie! Ja visst längtar man efter vår!! Ha det bäst och hör gärna av dig nån gång (jag med)
Kram Pappa

Linnéa

02 Feb 2017 21:07

Längtar också efter våren! Snygga krukor :)

Svar: Ja, nu får den komma faktiskt! Tack! Det var värt all tid! Tror jag provade alla krukor de hade innan jag bestämde mig! ;)
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej