Alla mina år i Göteborg, och inte en ända gånghar jag lyckats gå på Majornas Megaloppis! Av någon anledning har jag missat det varje år. Tills nu! Äntligen! Hur kan jag ha missat detta? Ja, ja! Nu fick jag i alla fall gå och fynda bland alla borden och filtarna i Majorna under både spöregn och solsken! Och mycket fyndat blev det! 
 
Kläder
Jag lyckades spana in många fina, billiga kläder, och speciellt flera klänningar! 
 
 
 
 
 
 
Den är fick jag för en tia. Men tyvärr är den lite trasig. Vet inte om en kan laga sånna hål? Någon som vet? Om inte så fick jag i alla fall massor med fint tyg som jag kan sy något annat av. 
 
 
 
Supermysig kofta!!
 
 
 
 
Så himla fina kläder jag ska ha på mig i sommar! 
Men det bästa fyndet var detta: en servis; med tekanna, 5 koppar, 1 sockerskål och 4 assietter för 20 kronor! "En tjuga!" sa han. "Va? Är det sant?" svarade jag. Taget! Jag kunde ju bara inte gå min väg och lämna ett sådant erbjudande! Och de är sååå fina!!
 
 
 
Alltså jag är så glad över dessa! Och som tur var hade jag precis köpt en korg (med ett par stickade sockar i som bonus) så att jag hade något att bära servisen i. Perfekt! It was ment to be! 
 
 
Summan av kardemumman: lyckad megaloppis! Lite pengar fattigare men många, vackra ting rikare!
fynd, kläder, koppar, loppis, mode, retro, secondhand, servis,

2 kommentarer

Linnéa

09 Jun 2017 18:07

Vad mycket fint du hittade! Själv hittade jag bara en väggljusstake som jag gillade.
Jag tror att ett så stort hål kan vara svårt att laga på ett snyggt sätt.

Svar: Åh, vad roligt! Ja, jag tror nästan det jag med. Men tänker att det kan vara värt ett försök? ;) Annars får jag kanske sy om det till bara en kjol eller något? :)
Sofie Mortensen

Grahnslöjd

09 Jun 2017 18:54

Men wow vilken servis och till det priset dessutom!!!

Svar: Ja, eller hur!? Mitt bästa fynd på länge! ^^
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej